Diagnostyka Neurorozwojowa

Ewaluacja metodą FASTRYGA, na podstawie której tworzy się program terapeutyczny, rozpoczyna się oceną  funkcji receptywnych (sensorycznych) dziecka w następujących obszarach rozwojowych:

  1. Czucie (rozumiane jako czucie dotyku, równowagi i propriocepcji);
  2. Słyszenie (rozumiane jako odbieranie i przetwarzanie bodźców drogą słuchową);
  3. Widzenie (rozumiane jako odbieranie i przetwarzanie bodźców drogą wzrokową);
  4. Motoryka duża i odruchowość;
  5. Motoryka mała;
  6. Rozwój mowy;
  7. Rozwój emocjonalny;
  8. Rozwój społeczny.

W diagnostyce neurorozwojowej wykorzystujemy elementy baterii testów co integracji sensorycznej, metody integracji odruchów według Sally Goddard-Blythe oraz  metod neurorozwojowych Toni Hager.  Wszystkie te narzędzia składają się na profil rozwojowy PROGRAMU FASTRYGA.

BADANIE SŁUCHU CENTRALNEGO METODĄ JOHANSENA (IAS):

Diagnoza w Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena opiera się na badaniu audiometrii tonalnej oraz testach mowy utrudnionej w tym teście dychotycznym - istotnych dla procesu uczenia się aspektów prawidłowego przetwarzania bodźców słuchowych.  Badanie wskazane jest dla dzieci, które mają trudności z:

  1. Utrzymywaniem  uwagi i koncentracji na wypowiedziach ustnych;
  2. Czytaniem;
  3. Rozumieniem mowy;
  4. Artykulacją;
  5. Komunikacją;
  6. Pamięcią;
  7. Równowagą;
  8. Koordynacją ruchową.

Diagnoza przetwarzania słuchowego stanowi podstawę do działań terapeutycznych metodą Johansena (indywidualna stymulacja słuchu).